"ide egyszer el kell jönni!"

BDT World Tour

Mátra túra - harmadik nekifutásra

2010. október 02. - Bandita6

Elcsépelt, de az idei őszi időjárás nem igazán kedvez a természet szerelmeseinek (sem). Általában egy társalgás mélypontját jelzi, ha az időjárás jön elő témaként, de ezen mostanság abszolúte nem kell csodálkozni: a sok csapadék rendre keresztül húzza minden pihenni, kikapcsolódni, vagy éppen kerti munkát végezni vágyó számítását.

A zselici túránk óta mi is óvatosak vagyunk, a Mátrába például az esőnapon sem indultunk el. Szeptember utolsó hétvégéjén a Bakonyt vettük volna célba, de a túra napján déltől újabb csapadékot jósoltak. Gábor még pénteken végigtelefonált mindenkit, és az újratervezés mellett döntött. A vihar ugyanis délnyugat felől érkezett, így az északkeleti Mátra biztosabb célpontnak ígérkezett.

Viszonylag kis számú csapattal keltünk útra, de végül nem kellett csalódnunk, sem az időjárásban, sem a tájban, és az útvonal maga is tartogatott izgalmakat. A tavalyi Mátra-maraton módosított, Dróthuszárokra optimalizált, alig 30 km-es távját terveztük végigjárni. A hivatalos verseny útvonala is módosult idénre, a tavaszi esőzések ugyanis néhány "jól bejáratott" szakaszt járhatatlanná tettek. Mi pedig az elmúlt napok időjárásának hatásaihoz is alkalmazkodva a helyszínen rajzolgattuk újra az itinert.

Kiindulópontunk a sástói kalandpark parkolója volt. Innen alig 1 km-t tekertünk felfelé az országúton, majd balra befordultunk az ún. Görgői útra. Közepes minőségű, aszfaltozott erdei úton haladtunk, mely kezdetben lejtett, de a gurulásnál figyelni kellett a gödrökre. Aztán újra felfelé kapaszkodtunk, a Csór-réti víztároló közelében jobbra fordultunk, és a Szénégetők nevű tisztásig tekertünk. Itt tartottunk egy kisebb pihenőt.

A Szénégetőknél levő elágazáson jobbra fordulva hamar kiértünk a Galyatető és Mátraháza közötti országútra. Kb. 1 kilométert mentünk Galyatető felé, majd letértünk jobbra a P+ jelzésnél. Alig pár méter után áttértünk a K+ jelűre, itt tértünk le a Mátra-maraton útvonaláról. Az út elején gyönyörű mátrai panoráma tárult elénk, el is készítettük a szokásos csoportképeket. Az ösvény aztán beszűkült, a meredek sziklás lejtőn csak tolva lehetett lejutni. Később aztán felülhettünk a bringákra, de újra meg újra le kellett szállni a gépekről, így rövidesen visszatértünk a turistaút mellett haladó országútra. Jó kalandból is megárt a sok, és bringáink sem pont erre a terepre lettek felkészítve.

Országúton haladtunk a mátraházi Honvéd-üdülőig, ahol letértünk a sárga jelzésre. Az erdei út elég sarasnak bizonyult, itt is többször le kellett szállnunk. Mátraháza központjában visszaértünk az országútra, a "nagy parkolóban" tartottunk is egy újabb, palacsintázós pihenőt. Innen újabb turistaút indul az erdőbe, sárga háromszög jelzéssel. Ezen száguldottunk lefelé, végre egy erdei út, amit igazán lehetett élvezni. Az S+ jelű úton tovább száguldottunk, amíg el nem értük a Görgői utat, innen pedig a már ismerős nyomvonalon haladtunk egészen az autóinkig. Élvezetes, és a terepviszonyok miatt a vártnál fárasztóbb túra volt ez, de végre eljutottunk a Mátrába!

Képek megtekintéséhez KATTINTS IDE!

Bővebb információ, túrák és útvonalak: kerekparturak.hu

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Katus61 2010.10.04. 18:37:39

Szia Andris!
Csak én vagyok béna, vagy tényleg nem tettél fel fotókat?
Üdv. Kati

dróthuszár 2010.10.05. 07:24:08

Na végre! Már az hittem nem lesz bejegyzés erről a napról. A túra kiérdemelte a Variatúra elnevezést. A jövőre nézve a mottónk az lehetne: ami késik az nem múlik. Remélem a 2011-es szezon nem ilyen lesz.