"ide egyszer el kell jönni!"

BDT World Tour

Havas-saras visegrádi túra

2011. január 23. - Bandita6

Nem gondoltam, hogy évekig kell várnom arra, hogy eljussak Gábor egyik gyalogtúrájára. A rossz sorozat most véget ért, hiánypótló és kerékpárút-felderítő jelleggel bakancsot öltöttünk, és néhány fanatikus dróthuszárral bevetettük magunkat a Visegrád-környéki völgyekbe.

A bobpályától indultunk, és megnyugvással tapasztaltuk, hogy az egy héttel korábbi nagy olvadást követő néhány fagyos éjszaka sziklaszilárddá dermesztette a talajt, így nem nyakig érő dagonyában kellett nekivágnunk. A tiszta időt és a havas tájat kihasználva rögtön csoportképpel indítottunk, majd a K és K+ jelzéseket követve haladtunk a Visegrádi kapuig.

Innen a piros kerékpáros úton folytattuk túránkat. Már az első, rövid szakaszon is egyértelművé vált, hogy az út kerékpárral szinte járhatatlan, és valószínűleg tavaszra sem fog javulni a helyzet. A vizes-saras felületet teljesen átrajzolják az erdőgazdaság tarktorjai és lánctalpasai, és hiába fagy meg éjjel, így is nagyon figyelni kell, hova lép az ember fia.

Hamar elértük a Mester-rétet, itt egy korai ebédszünetet tartottunk, mindenki felavatta a karácsonyra beszerzett távcsövét, és rendesen dokumentáltuk is az eseményt. Tovább haladtunk az Etetői réten át a Szentgyörgy majorig, ez utóbbi szakaszt már a Z és Zoo (zöld kerékpáros) jelzés mentén. A képzeletbeli hőmérőnk higanyszála néhány fokkal nulla fölé kúszott, a nap is sütött rendesen, a talaj megolvadt, mi pedig megkezdtük végeláthatatlan dagonyázásunkat. De nem szegte kedvünket.

A majort elhagyva a K+ jelzést követtük, egy kis kitérőt kellett tennünk a bozótosban, mert az erdőgazdaság szakemberei az egyetlen járható utat teljesen eltorlaszolva végezték a fakitermelést. De a hegyoldalban legalább nem volt sár...

Néhány méterrel odébb kezdődtek a gondok. Nem sikerült egyértelműen felfesteni a jelzéseket, így hiába a több térkép + a GPS, mégis rossz irányba indultunk. Végül nem kerültünk túl naygyot, de közel 1 órát veszítettünk. De még ez sem szegte kedvünket, ragyogó volt az idő és a hangulat is. Cooperrel pedig kemény munkába kezdtünk: betörtük az összes pocsolya jegét, egyet sem hagyva az utánunk érkezőknek. Ezt is rendesen dokumentáltuk.

Aztán végül csak visszaértünk a parkolóban hagyott kocsihoz, elfogyasztottuk maradék elemózsiánkat, és hazafelé vettük az irányt. Gergő neve még nem szerepelt a leírásban, negyedik túratárs jogán most ezt is pótoltam. Az össz táv nettó 13,3 km volt.

További képek ide kattintva érhetők el.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Katus61 2011.01.24. 14:13:01

Végre meg tudom írni, (mert hagyja a rendszer), hogy szenzációs a távcsöves kép :-)
A turista GPS-el meg az a tapasztalatom, hogy remek segédeszköz, ha esetleg el akarsz tévedni :-) És miért ne akarnál, hisz ezek a túra legjobb részei, nem? :-)

Üdv. Kati

Bandita6 · http://worldtour.blog.hu 2011.01.24. 18:22:40

@Katus61: Köszi!!! Egyike a sok spontán képnek szombatról! :)

Judit Horváth 2011.01.24. 20:23:56

Bandita! Először is reklamálok, mert kimaradtam az értesítettek VIP listájából. De hála életem párjának, aki felhívta a figyelememet az új túraleírásra, s a kedvencek közé elmentett linknek, mégis részese lehettem azoknak, akikkel így az élmény megosztódott.
S mivel varacskos disznók sem voltak a kirándulás alkalmával jelen, így látom ti játszottátok el helyettük a sárban dagonyázók szerepét is :-).
Kerékpározni ezen a terepen még 1 év múlva is nehéz lesz.

Bandita6 · http://worldtour.blog.hu 2011.01.24. 20:31:11

@Judit Horváth: Kedves Judit! A kimaradás oka csak az lehetett, hogy a VIP lista ezúttal 3 főre, a 3 résztvevőre korlátozódott...