"ide egyszer el kell jönni!"

BDT World Tour

BDT World Tour

Kéktúrázó lettem!

2011. szeptember 15. - Bandita6

Hála Géza bácsinak, meg persze Timiéknek.

Géza bácsi, a jó szomszéd, aki már ötször végigjárta az Országos Kéktúra útvonalát, és aki elkerékpározott kis hazánk mindegyik településére, egy vadonatúj igazoló füzettel lepte meg Timiéket. Pontosabban engem, hiszen ők már pár éve gyűjtögetik a pecséteket.

Én pedig kaptam (írhatnám azt is, hogy Kabtam, de az már a Cecelégyre való lenne) az alkalmon, és be is gyűjtöttem első két pecsétemet. Felautóztunk a Kab-hegyre, és onnan sétáltunk el Úrkútig. Nem egy nagy táv, de kezdésnek pont jó volt a szeptemberi kánikulában.

A Kab-hegyi parkolóból még néhány métert emelkednünk kell, hogy a 601 méteres magasságból elénk táruljon a Balaton-felvidék, illetve a másik irányba a Bakony panorámája. "Sajnos" nem takarják el fák sem a kilátást: 2010. december 9-én itt pusztított a hazánkban mért legerősebb, 172 km/órás sebességet is elérő szélvihar, így a pár éve még zöldellő bükkösből már csak egy-egy fa maradt hírmondónak. Lehangoló látvány a letarolt hegycsúcs.

A TV-adót megkerülve el is indultunk lefelé, a K jelzést követve. Hamar elértük a felújítás alatt álló erdészházat (talán turistaház is épül), az út túloldalán pedig megleltük a frissen odahelyezett pecsételőt. Be is került az első lenyomat a füzetembe, a régi és az új pecséttel egyaránt!

Innen aszfaltúton, majd balra az erdőbe bekanyarodva egy gazos ösvényen, pókhálókat kerülgetve folytattuk utunkat. A K+ jelzésre letérve 4 km-es kitérőt tettünk a Macskalik felé. Útközben jól belakmároztam szederrel, és összefutottunk egy gyűrűzött, repülésre képtelen galambbal is. A kitérő után a Kéktúrához méltatlan, hónaljig csalános úton (régi bányász-vasúti töltésen) haladtunk a Tönkölyös víznyelőig, innen megint normálisan lehetett gyalogolni. Nem sokára be is értünk Úrkútra, a stílusosan Kék Túrának nevezett kocsmában ismét pecsételtünk, majd elfogyasztottuk jól megérdemelt söreinket.

Mindeközben a Dróthuszárok a Balaton-felvidéken, azaz szinte látótávolságra kerékpároztak. Sajnos műszaki hiba miatt kénytelen voltam kihagyni a túrát, az ő beszámolójuk Gábor honlapján lesz elérhető. De végül az én hétvégém sem telt túrázás nélkül. Már csak alig 1120 km-t kell gyalogolnom a teljes Kéktúra teljesítéséhez!

A bejegyzés trackback címe:

https://worldtour.blog.hu/api/trackback/id/tr943230308

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása